Przedmiotowy system oceniania z EDB dla SP
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z EDB DLA KLASY 8 SP
Na lekcjach EDB nauczyciel ocenia:
- umiejętności (prowadzenia dyskusji, współpracy w zespole, rozpoznawania sytuacji zagrożenia i udzielenia pierwszej pomocy przedmedycznej – zastosowania w praktyce wiedzy zdobytej podczas zajęć),
- wiedzę,
- aktywność, zaangażowanie i postawę.
Na zajęciach EDB można uzyskać oceny z:
Na końcu semestru i roku szkolnego suma punktów jest przeliczana na ocenę wg skali:
100% i powyżej - celujący
90-99 % - bardzo dobry
75-89% - dobry
50-74% -dostateczny
35-49% -dopuszczający
poniżej 34% - niedostateczny
Informacje dodatkowe:
-
Jeżeli z przyczyn losowych uczeń nie pisał sprawdzianu, nie zdał sprawdzianu praktycznego, musi to uczynić w terminie ustalonym z nauczycielem.
-
Sprawdziany (testy) zawierają zadania dodatkowe (10 % liczby punktów możliwych do zdobycia), sprawdzane przez nauczyciela, jeżeli uczeń z pozostałych zadań otrzyma min. 85 % punktów.
-
Uczeń może poprawiać ocenę ze sprawdzianu, z którego otrzymał poniżej 51 % pkt., w terminie dwóch tygodni od oddania prac przez nauczyciela.
-
Z poprawy sprawdzianu uczeń może uzyskać najwyżej 75 % pkt. możliwych do zdobycia. Wybraną pracę kontrolną w półroczu uczeń może poprawiać niezależnie od liczby punktów otrzymanych z pracy pisanej w pierwszym terminie i poprawić ją w pełnym zakresie, tj. uzyskać z niej 100% punktów (praca ta nie zawiera zadania dodatkowego).
-
Po sprawdzeniu prace pisemne są omawiane przez nauczyciela podczas lekcji. Następnie są przechowywane przez nauczyciela w szkole. Uczeń i jego rodzice mają prawo wglądu do tych prac podczas „drzwi otwartych” lub w terminie uzgodnionym przez ucznia lub jego rodziców z nauczycielem.
-
W ciągu półrocza uczeń ma prawo do jednego nieprzygotowania w semestrze (tzw. „n”). Nieprzygotowaniem jest zarówno brak zadania domowego, jak i nieznajomość materiału z trzech ostatnich lekcji. Po wykorzystaniu przysługujących uczniowi „n” za kolejne nieporzygotowanie uczeń otrzymuje ocenę 0/5 punktów za formę sprawdzenia wiedzy wyznaczoną przez nauczyciela (zadanie domowe, kartkówka, odpowiedź).
-
Jeśli uczeń nie wykona w terminie zadania długoterminowego, po zgłoszeniu „N” musi je dostarczyć w terminie wyznaczonym przez nauczyciela.
-
Za nieprzygotowanie ucznia do zajęć polegające na braku materiałów potrzebnych w czasie lekcji (zeszyt przedmiotowy, materiały, które uczniowie mieli przynieść na daną lekcję, przybory szkolne itp.), uczeń otrzymuje „-” (informacja dla ucznia i rodzica o braku przygotowania do zajęć); za trzykrotne nieprzygotowanie tego typu uczeń otrzymuje uwagę.
-
Uczeń ma obowiązek uzupełnienia wszelkich zaległości związanych z nieobecnością, wg poniższego schematu:
1- dni nieobecności – 1 dzień na nadrobienie,
3-4 dni nieobecności – 2 dni na nadrobienie,
5 i więcej dni nieobecności – 5 dni na nadrobienie.
-
Odpisywanie, udostępnianie do odpisywania prac pisemnych (sprawdzianów, zadań domowych, kartkówek), korzystanie z innych form niedozwolonej pomocy jest równoznaczne z otrzymaniem 0 pkt. za daną pracę bez możliwości jej poprawiania.
Agnieszka Kroll