Język strony
Zaloguj się do dzienniczka

Hakun 2017

W sobotę 7 października po raz kolejny spotkaliśmy się na Szkolnej Grze Terenowej HAKUN. W tegorocznej edycji imprezy wzięło udział ponad 70 uczniów oraz około 40 absolwentów naszej szkoły. Trasa wędrówki prowadziła malowniczymi zakątkami Wielkopolskiego Parku Narodowego położonymi na zachodnim brzegu Warty pomiędzy Puszczykówkiem a Luboniem.

Podczas Gry uczniowie mieli za zadanie zmierzyć się z różnymi strachami i koszmarami, które przeniknęły ze świata snów do naszej rzeczywistości, a następnie wyekspediować je z powrotem w niebyt. Na swej drodze musieli pokonać strach przed zagubieniem się w Antykwariacie, samotnością, klaunami, udzielaniem pierwszej pomocy, potworami spod łóżka i z szafy. Każdej grupie towarzyszył Mistrz Gry, który pełnił funkcje animatora i zadawał uczniom dodatkowe zadania, za których prawidłowe wykonanie można było zdobyć Skarby. Dodatkowo na trasie czekały na uczestników zadania tzw. punktów martwych, czyli ukryte w terenie puszki z kolejnymi „marami”, wśród których królował „koszmarny test z historii”. Trzeba było zmierzyć się także z interpretacją snów, strachem przed spadającymi w lesie szyszkami i lękiem przed biurokracją. Na trasie Gry krążyli Koszmarnicy, którzy sprawdzali stan umysłów i ducha uczestników, wzmacniając ich czekoladą.

Fantastyczna fabuła nie wyklucza zdobywania i doskonalenia konkretnych umiejętności. W ten sposób, podczas rozwiązywania zadań uczniowie musieli się wykazać śmiałością, kreatywnością, orientacją w terenie, umiejętnością współpracy w grupie i poczuciem humoru. Przydatna okazała się też znajomość historii antycznej (wszak wszyscy jesteśmy dziećmi starożytnych Greków i Rzymian) oraz umiejętność pisania i recytowania tekstów – wierszem i prozą.

Pogoda płatała nam figle, ale ostatecznie nikomu nie udało się przemoknąć do przysłowiowej suchej nitki. Po powrocie do szkoły i wspólnej kolacji, poszczególne grupy, korzystając ze zdobytych podczas Gry Skarbów, przedstawiły rozwiązanie zadania finałowego. Każdy z zespołów wyjaśnił zagadkę pojawienia się koszmarów w naszym świecie i wyekspediował je z powrotem do świata snów. Dzień zakończyliśmy wspólnym śpiewaniem przy świetle świec.

Zwycięzcami tegorocznego Hakuna zostali uczniowie tworzący grupę Ghostbusters.

Chcielibyśmy serdecznie podziękować za przygotowanie Gry:

  • wszystkim absolwentom i sympatykom Dębinki – zaangażowanym w przygotowanie punktów, pełniących role Mistrzów Gry i obsługi technicznej trasy;
  • nauczycielom i pracownikom szkoły, którzy w tę piękną, jesienną sobotę wyruszyli z uczniami na pieszą wędrówkę;
  • państwu Justynie i Romanowi Jagielskim za pomoc w przygotowaniu nagród, koszulek oraz upominków;
  • panu Karolowi Lamprechtowi za przygotowanie przepysznej zupy, którą mogli posilić się wszyscy uczestnicy gry;

Już dziś serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnej edycji Szkolnej Gry Terenowej HAKUN, która odbędzie się w  2018 roku.

 

Adam Bech

Agnieszka Kroll

Pomagają nam