Język strony
Zaloguj się do dzienniczka

Zielona szkoła klas 3a i 3d

Tegoroczną zieloną szkołę spędziliśmy na Kaszubach. Trzy dni obfitowały w atrakcje związane z tym malowniczym regionem Polski.

Pierwszy dzień spędziliśmy w Centrum Edukacji i Promocji Regionu Szymbark, uczestnicząc w żywych lekcjach: historii o podróżach na Syberię szlakiem polskich zesłańców i partyzantów z czasów drugiej wojny światowej. Duże wrażenie wywarła na nas symulacja odgłosów wojny, którą przeżyliśmy w  bunkrze. Ciekawostkami okazały się rekordy Guinnessa:  najdłuższa deska, największy fortepian oraz najdłuższy stół na świecie. Niezapomnianym przeżyciem była też wizyta w domu do góry nogami. Dzień zakończył się tanecznie; dyskoteką z nauką walca angielskiego.

Dzień drugi spędziliśmy w Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie. Dowiedzieliśmy się wiele o życiu Józefa Wybickiego i o historii  hymnu. Kolejnym punktem wycieczki były Kartuzy, położone w centrum Kaszub. W Muzeum Kaszubskim poznaliśmy codzienne życie mieszkańców regionu oraz uczestniczyliśmy w warsztatach tkackich i malarskich.

Dzień zwieńczyło ognisko z kiełbaskami i pląsami .

Ostatni dzień to wycieczka do skansenu we  Wdzydzach Kiszewskich, gdzie spotkaliśmy kowala, obejrzeliśmy stare zabudowania wiejskie i miejskie oraz uczestniczyliśmy w lekcji w szkole z 1923 roku. Dyscyplina, gęsie pióro, kałamarz i klęczenie na grochu podobały się nam najbardziej. Tradycyjnie podsumowaniem był test wiedzy o Kaszubach, który wypadł bardzo dobrze. Przez cały wyjazd dopisywała nam ładna pogoda, dobry humor i apetyt.